First Impressions - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Carmelita Potter - WaarBenJij.nu First Impressions - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Carmelita Potter - WaarBenJij.nu

First Impressions

Door: Carmelita

Blijf op de hoogte en volg Carmelita

01 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Het was eindelijk zover! Op maandag 31 augustus ben ik naar Edinburgh vertrokken voor 6 maanden onderzoek te doen aan het Queens Medical Research Institute (QMRI). Sommigen zullen ongetwijfeld weten wat voor onderzoek ik ga doen, maar voor de anderen zal ik het hieronder nog even kort beschrijven.

Voor wat mij nu duidelijk is, ga ik onderzoek doen naar de toxiciteit van geneesmiddelen op de lever. Om dit te onderzoeken wordt er gebruik gemaakt van een zebravismodel. Uit eerdere onderzoeken is namelijk gebleken dat dit model gelijkenissen toont met het menselijke lichaam en daarom bruikbaar is. Wat mijn rol hierin gaat worden, zal ik aanstaande maandag horen tijdens de eerste bijeenkomst op het QMRI.

Daar ging ik dan, afgeladen met 50 kilo aan spullen richting Schiphol. Eenmaal op het vliegveld bleek dat mijn vlucht één uur vertraging had wegens onderhoudswerkzaamheden. Iets later dan gepland, kon mijn reis dan toch uiteindelijk van start gaan. Na een vlucht van ongeveer één uur kwam ik rond half drie (UK tijd) aan op het vliegveld in Edinburgh. Daar nam ik de bus richting de stad. Ik had werkelijk waar echt geen idee waar ik uit moest stappen en hoe ik naar mijn nieuwe flat moest lopen. Gelukkig zat er een aardig koppel naast me die me op weg hebben geholpen. Niet veel later stond ik voor de voordeur van mijn nieuwe flat.

Ik heb via via een kamer gevonden in een flat op Lothian Road. De flat is echt perfect gelegen ongeveer 10 minuten lopen naar het stadscentrum en 30 minuten met de bus naar het onderzoekscentrum. In de flat woon ik samen met 4 Nederlandse meiden, 2 Franse jongens en 1 Duitse jongen. Ik kon nog niet direct mijn kamer in en verblijf daarom voor een paar nachten in een andere kamer op de flat tot mijn kamer vrij komt.

De sfeer zat er gelijk goed in. We besloten om met een deel samen te eten, Schots bier te drinken en naar de afsluiter van het Fringe Festival te gaan. Dit was een vuurwerkshow van drie kwartier waarvoor we helemaal naar de andere kant van de stad zijn gelopen om het spektakel vanaf Calton Hill te aanschouwen. Ik had nooit gedacht dat ik nog een berg zou beklimmen op mijn eerste dag. Maar het was zeker de moeite waard!

  • 01 September 2015 - 19:56

    Giovanni (papa):

    Hoi,
    Leuk dat je hier op deze manier deelt met ieder, zo onstaat er voor
    Later automatisch een mooi dagboek en aandenken.


  • 01 September 2015 - 23:13

    Pit En Oma:

    We heben je verslag gelezen, wat fijn dat we zo op de hoogte worden gehouden,
    zo te lezen een gemengd gezelschap, en een leuke eerste dag.Groetjes xx

  • 02 September 2015 - 23:37

    Marianne:

    Nou Carmelita, 1 dag weg en al meteen een verslag van je dag. Knap hoor.
    Geniet lekker als het nog kan en we horen weer van je. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmelita

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 3836

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 29 Februari 2016

Edinburgh; Mijn nieuwe thuis?

Landen bezocht: